Круглий
стіл
«Пошук оптимальних шляхів вироблення якісних читацьких
навичок у сучасних освітніх умовах».
,,Різдвяний квест” (1-4 класи)
,,Гра – ефективний метод навчання молодших школярів”
( з досвіду роботи
вчителя Годаванець Н. М.)
Синдром професійного вигорання
Професія
педагога – одна із тих, у якій емоційне вигорання та синдром «професійного
вигорання» є найбільш поширеними. Загальна середня освіта зазвичай «тримається»
саме на професіоналах, які мають більше 10-15 років педагогічного стажу, тобто
являють собою «групу ризику» щодо синдрому професійного вигорання. Більшість
педагогів, які на певному етапі професійної діяльності відчувають на собі не
тільки професійну втому, а й всі риси синдрому психологічного вигорання, не
розуміють, що з ними відбувається та не володіють інструментами уникнення
синдрому або позбавлення від його наслідків.
Тому
дуже важливим є питання вивчення особливостей виникнення, розвитку, перебігу, а
головне – запобігання виникненню синдрому «професійного вигорання».
Розрізняють
професійне та емоційне вигорання, хоча обидва ці явища взаємопов'язані.
Професійне вигорання – реакція організму та психологічної сфери людини на
тривалий вплив стресів середньої інтенсивності, що обумовлені її професійною
діяльністю.
Професія
педагога визнається як одна з найбільш емоційно напружених. Це пов’язано з
великою кількістю непередбачуваних і неконтрольованих комунікативних ситуацій,
із нерегламентованим режимом роботи, з високою мірою особистої відповідальності
вчителя, з неможливістю отримати однозначні підтвердження ефективності своєї
діяльності тощо.
Термін
«професійне вигорання» з’явився відносно недавно. Його ввів американський
психіатр Фрейденсберг у 1974 році для характеристики психічного стану здорових
людей, які працюють в системі «людина – людина». Нині він має вже діагностичний
статус у «Міжнародній класифікації хвороб» – проблеми, пов’язані з труднощами
управління власним життям.
Термін
«вигорання» походить від анг. burn-out – припинення горіння.
Сьогодні
під професійним вигоранням розуміють захисну поведінку, спрямовану на уникнення
або зменшення витрачання сил та емоцій. Емоції незаперечно можна назвати одним
із основних інструментів у роботі педагогів.
Емоційне
вигорання – це вироблений особистістю механізм психологічного захисту у формі
повного або часткового вимкнення емоцій у відповідь на психотравматичний вплив.
Синдром
вигорання – це процес поступової втрати емоційної, розумової та фізичної
енергії, що проявляється у симптомах емоційного, розумового виснаження,
фізичної втоми, особистісної відстороненості та зниження задоволення від
роботи.
Процес
вигорання виникає в результаті внутрішнього накопичення негативних емоцій без
відповідної «розрядки» і розвивається поступово. Спочатку у «вигораючого» починає
зростати напруга у спілкуванні. Далі емоційна перевтома переходить у фізичну,
людина не відчуває в собі сил для виконання навіть дріб'язкових справ,
доводиться докладати багато зусиль, щоб примусити себе приступити до роботи.
Така втома може провокувати стан пригніченості, апатію, спалахи роздратування,
відчуття постійної напруги, дискомфорту.
Стає
усе важче зосередитись на виконуваній роботі, усе частіше з голови вилітають
важливі справи. Людина вже не завжди здатна стримати викликане оточуючими
роздратування, виникає потреба усамітнитися, обмежити контакти. Якщо ж це не
вдається, то спрацьовує певна захисна реакція організму, яка може виражатися у
байдужості до людей, цинізмі і навіть агресії.
Вигорання
відбувається дуже поступово (I стадія триває 3-5 років, II триває 5-15 років,
III – від 10 до 20 років), на його тлі можуть загострюватись хронічні і
виникати нові хвороби.
Професійне
вигорання – реакція організму та психологічної сфери людини, яка виникає
внаслідок тривалого впливу стресів середньої інтенсивності, що обумовлені її
професійною діяльністю; результат некерованого довготривалого стресу; психічний
стан, який характеризується виникненням відчуттів емоційної спустошеності та
втоми, викликаних професійною діяльністю людини, і поєднує в собі емоційну
спустошеність, деперсоналізацію і редукцію професійних досягнень; різновид та
передумова професійної деформації особистості.
Професійне
та емоційне вигорання зумовлює робота в напруженому ритмі, з великим емоційним
навантаженням та з важким контингентом. Разом з цим розвиткові синдрому сприяє
відсутність належної винагороди (не лише матеріальної, але й морального
схвалення).
Основною
причиною виникнення синдрому емоційного вигорання є порушення стану рівноваги у
працівника, коли вимоги (внутрішні та зовнішні) протягом тривалого часу
домінують над ресурсами особистості (внутрішніми та зовнішніми). Звідси
випливає ключовий компонент синдрому «вигорання» – невідповідність між
особистістю і вимогами, які до неї висуваються.
Синдром
«емоційного вигорання» – це процес поступової втрати емоційної, когнітивної і
фізичної енергії, що виявляється у депресивному стані, почутті втоми і
спустошеності, утраті здатності бачити позитивні наслідки своєї праці,
негативній настанові щодо роботи і життя в цілому.
Основні складові синдрому емоційного вигорання:
емоційне виснаження, почуття емоційної спустошеності й утоми, викликане власною
роботою;
деперсоналізація, цинічне ставлення до своєї праці та її об’єктів;
редукція професійних досягнень, виникнення у працівників почуття
некомпетентності у своїй професійній сфері, усвідомлення неуспіху.
Основні
симптоми професійного вигорання :
-
швидка втомлюваність; - безсоння; - почуття провини; - підвищення
дратівливості;
-
негативізм у спілкуванні з учнями та колегами; - зниження самооцінки; - порушення
пам’яті, уваги;
-
розвиток тривожного й депресивних розладів; - потреба у
психостимуляторах; - порушення у харчуванні;
-
соматичні захворювання; - головний
біль; - тахікардія, аритмія,
гіпертонія.
Найчастіші
фактори професійного вигорання це:
необхідність завжди «бути цукерочкою» – щохвилини випромінювати енергію,
професіоналізм і упевненість в собі, а також добре виглядати і відповідати на
будь-які питання;
тісне та постійне спілкування з людьми, особливо із «складними» читачами;
надмірне залучення працівника до потреб користувача (відвідувача), бажання
будь-що допомогти, занадто глибоке співчуття та співпереживання іншим;
відсутність професійної мотивації (коли кожен працівник сам на сам зі своїми
виробничими завданнями, а винагорода не залежить від результатів роботи та
докладених зусиль);
навіть якщо давно пора відпочити, і сама людина це розуміє, залишити роботу на
роботі майже неможливо: всі ідеї варяться в голові постійно, незалежно від часу
доби;
конфлікти та конкуренція всередині колективу, непорозуміння або неповне
розуміння інтересів керівника бібліотеки та структурних підрозділів,
бібліотекаря і читача;
ненормований робочий день і захопленість професією допомагають досягти успіху,
але приводять до проблем в сім'ї.
Краща
гарантія проти професійного вигорання – розвиток! В решті-решт, будь-яка
проблемна ситуація яка повторюється в роботі – це ваш професійний Виклик.
Адекватне
відношення до роботи і відведення їй належного місця у житті – найкраща
профілактика професійного вигорання. Нажаль, у житті ми не завжди маємо змогу
робити тільки те, що нам подобається, приносить радість. А робота без радості
пришвидшує вигорання в багато разів. Якщо ж користуватися настановою «Не можеш
робити те, що любиш – навчись любити те, що робиш», то ніяке професійне
вигорання нам не загрожуватиме!
Рука допомоги психолога
Поради
«Як уникнути синдрому «професійного вигорання»
Любіть себе.
Будьте уважні до себе: це допоможе своєчасно помітити перші симптоми втоми.
З'ясуйте, що саме вас тривожить та зачіпає за живе.
Припиніть шукати в роботі щастя або порятунку.
Знаходьте час не тільки на робоче, а і на приватне життя.
Припиніть жити життям інших. Живіть своїм власним. Не замість людей, а разом з
ними.
Якщо вам дуже хочеться комусь допомогти або зробити за нього роботу, запитайте
себе: чи так це йому потрібно? Може, він впорається сам?
Сплануйте свій день.
Робіть «тайм-аути». Для забезпечення психічного та фізичного благополуччя дуже
важливо відпочивати від роботи та інших навантажень.
Навчіться керувати своїми емоціями.
Відмовтеся від думки, що у вас щось не вийде. Якщо Ви думаєте так, то це може
стати істиною, оскільки ви самі переконаєте в цьому інших.
Усміхайтеся, навіть якщо Вам не дуже хочеться.
Робіть фізичні вправи не менше 30 хвилин на день.
Вмійте сказати “НІ”.
Вживайте вітамін Е.
Дуже
важливо навчитися контролювати свої думки та емоції. Варто пам’ятати: має
значення не те, що з нами відбувається, а те, як ми це сприймаємо.
Велика
мудрість знаходиться у вислові «Господи, дай мені сили змінити те, що я зможу
змінити, терпіння – прийняти те, що я не зможу змінити, й розум відрізнити одне
від одного», або «Навіть якщо ми не можемо змінити обставини, ми можемо змінити
своє ставлення до них».
вивчення професійної майстерності
вчителя
№ з/п
|
Запитання
|
5
|
4
|
3
|
2
|
1
|
1.
|
Чи відчуваєте Ви контроль за Вашою роботою?
|
|||||
2
|
Чи вважаєте Ви контроль за вашою роботою об’єктивним?
|
|||||
3
|
Чи відчуваєте Ви страх тоді, коли вас контролює адміністрація?
|
|||||
4
|
Чи відзначають під час контролю Ваші успіхи й позитивні
результати?
|
|||||
5
|
Чи ділитеся Ви відверто своїми проблемами й невдачами з
керівництвом школи під час контролю?
|
|||||
6
|
Чи маєте Ви змогу під час контролю обстоювати власну точку зору,
не побоюючись за наслідки?
|
|||||
7
|
Чи чіткіше Ви уявляєте внаслідок контролю шляхи досягнення
кращих результатів?
|
|||||
8
|
Чи відчуваєте Ви, що після контролю адміністрації школи зростає
довіра до Вас як до вчителя?
|
|||||
9
|
Чи можете Ви стверджувати, що
після контролю ви працюєте краще?
|
|||||
10
|
Чи вважаєте ви, що
контроль дає вам безсумнівну користь і тому є послугою адміністрації?
|
Мета проведення анкетування: виявити результативність внутрішнього
контролю на основі аналізу його адекватності,
ступеня готовності вчителя до самоконтролю.
Сума балів
Від 45 до 33
– тема контролю оптимальна, орієнтує вчителя на успіх і стимулює його
зростання.
Від32 до 21
– оптимальна система контролю, що орієнтує вчителя на успіх, не склалася,
контроль не завжди впливає на вчителя.
Від 20 до 9
– вчитель сприймає контроль як жорсткі несправедливі заходи, це не стимулює
його педагогічне зростання.
План роботи
методичного об’єднання вчителів
початкових класів
початкових класів
на 2016 – 2017 н.р.
№ з/п
|
Зміст роботи
|
Термін виконання
|
Відповідальні
особи
|
1.
|
I
засідання
|
||
1.Обговорення
і затвердження плану роботи методоб’єднання на
2016-2017 н. р.
2.Розподіл
доручень між членами методоб’єднання.
3. Аналіз навчально - методичного
забезпечення початкової школи (навчальний план, оновлені програми,
підручники). Рекомендації щодо використання навчальних програм, аналіз змін.
4.Організація
навчально-виховного процесу в початкових
класах.
5. Організація
роботи за оновленою Програмою початкової
освіти. Особливості організації навчально-виховного процесу в 1 класі. Консультації: «Портфоліо учня. Індивідуальні карти
росту учнів».
6. Аналіз
методичних рекомендацій щодо контролю та оцінювання навчальних досягнень
учнів початкової школи.
7. Про
ведення вчителями шкільної документації. Рекомендації щодо
календарного планування.
8.
Методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у 2016-2017 н. р.
9. Обговорення
та затвердження календарних планів і планів виховної роботи на рік.
10. Організація
роботи з обдарованими учнями в 2016-2017 н. р.
11. Подання
пропозицій керівнику школи щодо
атестації педагогічних працівників, що є членами МО, в 2017 р.
12. Про
участь МО в районних та шкільних заходах.
Завдання
членам МО:
1.Опрацювати
інструктивно - методичні листи, оновлені програми, підручники.
2.Розробити
рекомендації щодо формування в учнів 1-4 класів якісних читацьких навичок .
|
29. 08. 2016
До 21. 11. 2016
|
Члени МО
Голова МО
Голінка В. І.
Окловдій К. В.
ГодованецьН.М.
Члени МО
Шагур К. О.
Члени МО
Голінка В. І.
Владимир С. М.
|
|
II
засідання
|
|||
2.
|
1. Круглий
стіл «Пошук оптимальних шляхів вироблення якісних
читацьких навичок у сучасних освітніх умовах».
2. Аукціон
педогогічних ідей ,,Нестандартні форми
проведення уроків української мови з патріотичним змістом”.
3. Відкритий
урок з математики в 2 класі.
4. Виховний
проект у 1-3 класах ,,Яка чудова рідна мова калинова!»
5. Здоров'язбережувальні технології у початкових класах.
6. Відкритий
урок з природознавства у 4 класі.
7.
Обговорення планів виховної роботи на II семестр
8. Експрес-огляд
,,Радимо прочитати”.
9.
Обговорення та аналіз фронтальної перевірки ведення учнівських зошитів.
Завдання
членам МО:
1.Підготуватись
до участі у майстер - класі на тему: ,,Активізація пізнавальної
активності учнів шляхом використання ігрових моментів і цікавих завдань на
уроках початкової школи».
|
21. 11. 2016
До 21. 02. 2017
|
Члени МО
Шагур К. О.
Окловдій К. В.
Голінка В. І.
Годованець Н.М.
Окловдій К. В.
Шагур К. О.
Голінка В. І.
Члени МО
Члени МО
|
III
засідання
|
|||
3.
|
1. Майстер-клас
,,Активізація пізнавальної активності учнів шляхом використання ігрових
моментів і цікавих завдань на уроках початкової школи ”.
2.
Відкритий урок з навчання грамоти у 1 класі.
3. Почерк
майстра ,,Гра – ефективний метод навчання молодших школярів” ( з досвіду
роботи вчителя Годаванець Н. М.)
4. Творча
лабораторія вчителя. Проектні технології: особливості впровадження в
початковій школі (з досвіду роботи вчителя Голінка В. І.).
5. Характеристика
діяльності педагогічних працівників, які атестуються в 2016 р., у
міжатестаційний період.
6. Організація
та проведення ДПА для учнів 4 класу.
7. Затвердження підсумкових
контрольних робіт, завдань для ДПА.
Завдання
членам МО:
1.Підготуватись
до діалогу на тему: Виховання
патріотизму та формування мовленнєвої компетентності молодших школярів”.
|
21.02.2017
До 22. 05. 2017
|
Члени МО
Окловдій К.В.
Годованець
Н.М.
Голінка В. І
Члени МО
Шагур К. О.
Члени МО
|
IV
засідання
|
|||
4.
|
1. Педагогічний діалог на тему: Виховання патріотизму та формування
мовленнєвої компетентності молодших школярів на уроках в початковій
школі”.
2..
Майстерня патріотичного виховання. Патріотичні вчинки (з досвіду роботи класоводів).
3. Відкритий
урок з літературного читання
у 3 класі.
4. Звіти
вчителів:
- про підсумки роботи над
індивідуальною науково-методичною темою;
- про проходження курсової перепідготовки.
5. Свято
Букварика в 1 класі.
6. Експрес-
огляд ,,Радимо прочитати”.
7.
Підведення підсумків роботи МО за 2016-2017 н. р. Звіт голови МО.
8. Панорама
ідей. Складання перспективного плану роботи МО на 2017-2018 н. р.
9.
Експрес-огляд ,,Радимо прочитати”.
Завдання
членам МО:
1.Підготувати
навчально-методичну базу для роботи МО.
2.
Підготувати на затвердження остаточний варіант плану роботи МО на 2017-2018
н. р.
|
22. 05. 2017
До 15. 08. 2017
|
Годованець
Н. М.
Члени МО
Годованець
Н.М.
Члени МО
Окловдій К. В.
Члени МО
Голінка В. І.
Керівник МО
Члени МО
|
Голова МО:___________________ Голінка В. І.
Заступник
директора: _______________ Владимир С. М.
План роботи
методичного об’єднання вчителів початкових класів
на 2015 – 2016 н. р.
№ з/п
|
Зміст роботи
|
Термін виконання
|
Відповідаль-
ні особи |
1.
|
I засідання
|
||
1.Обговорення і затвердження плану роботи
методоб’єднання на 2015-2016 н. р.
2.Розподіл доручень між
членами методоб’єднання.
3. Аналіз
навчально - методичного забезпечення початкової школи (навчальний план,
програми, підручники). Рекомендації щодо використання навчальних програм,
аналіз змін.
4.Організаціяі навчально-виховного процесу в
початкових класах. Опрацювання додатку
до листа МОН України від 26. 06. 2015 № 1/9-305 ,,Про вивчення базових
дисциплін у ЗНЗ у 2015-2016 н. р.
5. Організація роботи за Державним стандартом
початкової освіти (4 рік роботи). Особливості організації навчально-виховного
процесу в 4 класах
6. Аналіз методичних рекомендацій щодо
контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи.
7. Про ведення вчителям шкільної
документації. Опрацювання наказу
МОН України від 08. 04. 2015 № 412 ,,Про затвердження Інструкції щодо заповнення
Класного журналу для 1-4 класів ЗНЗ”. Рекомендації щодо календарного планування.
8. Методичні рекомендації
з питань організації виховної роботи у 2015-2016 н. р. Опрацювання наказу МОН
України від 16. 06. 2015 № 641 ,,Про затвердження Концепції національно-патріотичного
виховання дітей і молоді”.
9. Обговорення результатів
підсумкових контрольних робіт та ДПА в 4 класах.
10. Обговорення та
затвердження календарних планів і планів виховної роботи на рік.
11. Організація роботи з
обдарованими учнями в 2015-2016 н. р.
12. Організація роботи
педагогів з учнями, що мають початковий рівень знань.
13. Подання
пропозицій керівнику школи щодо
атестації педагогічних працівників, що є членами МО, в 2016 р.
14. Про участь МО в
районних та шкільних заходах.
Завдання членам МО:
1.Опрацювати
інструктивно-методичні листи, програми, підручники.
2.Розробити рекомендації
щодо формування логіко –математичної компетентності учнів початкових класів.
|
27. 08. 2015
До 27. 10. 2015
|
Члени МО
Голова МО
Голінка В.
І.
Окловдій
К. В.
Шагур. К.
О.
Члени МО
Голінка В.
І.
Члени МО
Владимир
С. М.
Шагур К.
О.
|
|
II засідання
|
|||
2.
|
1. Теоретичний семінар ,,Урізноманітнення
методів і прийомів роботи на уроках математики з метою формування
логіко-математичної компетентності учнів”.
2. Аукціон
педогогічних ідей ,,Нестандартні форми
проведення уроків математики з патріотичним змістом”.
3. Відкритий урок з математики в 3 класі.
4. Виховний проект у 4 класі ,,Рідний край,
де ми живемо, Україною зовемо”.
5. Хмарні технології в
початковій школі.
6. Методичні перегуки ,,Обговорення матеріалів періодичної преси”.
Завдання членам МО:
1.Підготуватись до участі
у національно -патріотичному фестивалі.
|
22. 10. 2015
До 22. 12. 2015
|
Члени МО
Шагур К.
О.
Окловдій
К. В.
Голінка В.
І.
Члени МО
|
III засідання
|
|||
3.
|
1. Майстер-клас ,,Активізація пізнавальної
активності учнів шляхом використання ігрових моментів і цікавих завдань”.
2. Відкритий урок з
основ здоров’я у 2 класі.
3. Почерк майстра ,,Гра
– ефективний метод навчання молодших школярів” ( з досвіду роботи вчителя
Голінки В. І.)
4. Національно - патріотичний
фестиваль ,,Я- українець!".
5. Обговорення та аналіз
фронтальної перевірки ведення учнівських зошитів.
6. Експрес-огляд ,,Радимо прочитати”.
7.
Обговорення планів виховної роботи на II семестр.
Завдання членам МО:
1.Підготуватись до діалогу на тему: Виховання патріотизму та
формування мовленнєвої компетентності
молодших школярів”.
|
22.12.2015
До 23. 02. 2016
|
Члени МО
Годованець
Н. М.
Голінка В.
І.
Члени МО
Члени МО
|
IV засідання
|
|||
4.
|
1. Педагогычний діалог на тему: Виховання патріотизму та формування
мовленнєвої компетентності молодших школярів на уроках в початковій
школі”.
2. Відкритий урок з
навчання грамоти в 1 класі.
3. Творча лабораторія
вчителя. Проектні технології: особливості впровадження в початковій школі (з
досвіду роботи вчителя Шагур К. О.).
4. Характеристика
діяльності педагогічних працівників, які атестуються в 2016 р., у
міжатестаційний період.
5. Організація та
проведення ДПА для учнів 4 класу.
6. Експрес- огляд ,,Радимо
прочитати”.
Завдання членам МО:
1.Обмін ідеями
,,Патріотичні вчинки”.
|
23. 02. 2016
До 19. 04.
2016
|
Годованець
Н. М.
Голінка В.
І.
Шагур К.
О.
Члени МО
Окловдій
К. В.
|
V засідання
|
|||
5.
|
1.Формування патріотичних та громадянських
якостей особистості учня засобами національно-патріотичного виховання.
2. Майстерня патріотичного
виховання ,,Патріотичні вчинки" (з досвіду роботи класоводів).
3. Відкритий урок з
літературного читання в 4 класі.
4. Свято Букварика в 1
класі.
5.Затвердження підсумкових контрольних робіт, завдань для
ДПА.
6. Звіти вчителів:
- про
підсумки роботи над індивідуальною
науково-методичною темою;
- про
проходження курсової перепідготовки.
7. Підведення підсумків
роботи МО за 2015-2016 н. р. Звіт голови МО.
8. Панорама ідей. Складання
перспективного плану роботи МО на 2016-2017 н. р.
9. Експрес-огляд ,,Радимо прочитати”.
Завдання членам МО:
1.Підготувати
навчально-методичну базу для роботи МО.
2. Підготувати на
затвердження остаточний варіант плану роботи МО на 2016-2017 н. р.
|
19. 04.
2016
До 15. 08.
2016
|
Члени МО
Члени МО
Окловдій
К. В.
Голінка В.
І.
Керівник
МО
Члени МО
|
Голова МО:___________________ Голінка В. І.
Заступник директора:_______________Владимир
С. М.
ЗАСІДАННЯ ШКІЛЬНОГО МЕТОДИЧНОГО ОБ'ЄДНАННЯ
Згідно плану
роботи, відбулося засідання шкільного
методичного об'єднання вчителів початкових класів на тему
"Застосування
інноваційних технологій в початкових класах".
Голінка В.І. доповіла про суб’єктивність навчання і варіативність
структури сучасного уроку та застосування інноваційних технологій на
уроках читання.
Шагур
К.О. поділилася досвідом роботи з розвитку
зв’язного мовлення другокласників.
Окловдій
К.В. презентувала досвід роботи за
новими програмами.
Вчителі
початкових класів взяли участь в засіданні круглого столу ,,Ефективність використання інноваційних технологій на уроках розвитку мовлення”.
У рамках
роботи МО вчителі відвідали і обговорили
уроки з використанням інноваційних технологій у 3 класі з математики
(вчитель Окловдій К.В.) та урок читання у 4 класі (Голінка В.І.).
Навчання - презентація
"Правила безпеки з вибухонебезпечними предметами”
27
листопада вчителі початкових класів провели з учнями 1-4 класів
навчання-презентацію "Правила
безпеки з вибухонебезпечними предметами".
Окловдій
К.В. розповіла, як запобігти дитячому травматизму від вибухонебезпечних
предметів побутового призначення.
Голінка В.І.
презентувала правила поводження з вибухонебезпечними предметами.
Шагур
К.О. наголосила про небезпечні знахідки
та дії у разі їх виявлення.
Годованець Н.М. вчила виявляти підозрілі
предмети та правила під час збирання
металевого брухту.
Навчання
закінчилося запитаннями "Перевір себе".
ПЛАН РОБОТИ МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
НА
2014 – 2015 н. р.
МЕТОДИЧНА ТЕМА:
Вплив інноваційних технологій на розвиток
творчих здібностей учнів та формування особистості,здатної до навчання та
самовдосконалення.
Тема: Організаційно –
методичне забезпечення навчально – виховного процесу в початкових класах.
Тематика
І засідання
|
СЕРПЕНЬ
Дата
|
Відповідальні
|
1. Обговорення
та затвердження плану роботи МО вчителів
початкових класів на
2014-2015 н. р.
* Аналіз роботи МО за 2013-2014 н.р.
|
28.08.14
|
Голова МО
Голінка
В. І.
|
2. Особливості
навчально-виховного процесу у початкових класах у 2014- 2015 н.
р. Ознайомлення з Державним стандартом початкової загальної
освіти та новими Базовими навчальними програмами , підручниками для 1-3 класів.
|
Заступник директора з НВР
Владимир
С. М.,
Вчитель 1 класу
Годованець Н. М.,
Вчитель 3 класу
Окловдій
К. В.
|
|
3.
Розподіл функціональних обов’язків між членами МО.
|
Голова МО
Голінка
В. І.
|
|
4. Оформлення
шкільної документації (особових справ, журналів, планів, учнівських
зошитів, конспектів).
*Розгляд і схвалення
календарно-тематичного планування та планування виховної роботи рішенням ШМО.
*Особливості оцінювання третьокласників.
* Огляд новинок навчально –
методичної літератури.
|
Заступник директора з НВР
Владимир
С.М.
Вчитель 3 класу
Окловдій К. В.
Вчитель 1 класу
Годованець Н. М.
|
|
ТЕМА: Застосування інноваційних
технологій в початкових класах
Тематика II засідання
|
ЛИСТОПАД
Дата
|
Відповідальні
|
1.Сучасний урок: суб’єктивність
навчання і варіативність структури. Застосування інноваційних технологій на
уроках читання. ,,Банк ідей”.
|
26.11.2014
|
Члени
МО
|
2.Розвиток зв’язного мовлення другокласників.
Засідання
круглого столу ,,Ефективність
використання ІТ на уроках розвитку мовлення”.
|
Вчитель 2 класу
Шагур
К. О.
|
|
3.Презентація
досвіду роботи за новими програмами.
|
Вчитель 3 класу
Окловдій
К. В.
|
|
4.Відвідування
і обговорення уроків з використанням інноваційних технологій:
у 3 класі (математика);
у 4 класі (читання).
|
жовтень
листопад
|
Вчитель 3 класу
Окловдій К.В.
Вчитель 4 класу
Голінка
В. І.
|
ТЕМА: Активізація
навчально-пізнавальної діяльності учнів через систему інноваційних
технологій.
Тематика ІІІ засідання
|
ЛЮТИЙ
Дата
|
Відповідальні
|
1.Підсумки роботи МО та аналіз навчальних досягнень учнів за I семестр .
|
25.
02. 2015
|
Голова МО
Голінка
В. І.,
Члени
МО
|
2.
Ефективність інноваційних технологій: сподівання та реальність.
Вплив ІКТ на рівень розвитку учнів.
|
Голова МО
Голінка
В. І.
|
|
3.Інтелектуальна
гра ,,Творчий потенціал вчителя початкових
класів”.
|
Вчитель
1 класу
Годованець
Н. М.
|
|
4.Відвідання
і обговорення відкритого уроку з метою формування в учнів інтересу до пошуково-дослідницької
роботи в 2 класі (природознавство).
|
лютий
|
Вчитель 2 класу
Шагур
К. О.
|
ТЕМА: Результативність та
дієвість інноваційних технологій у навчально – виховному процесі початкової
освіти.
Тематика IV засідання
|
ТРАВЕНЬ
Дата
|
Відповідальні
|
1.Круглий
стіл «Результативність та дієвість інноваційних технологій у навчально-
виховному процесі ».
|
21.05.2015
|
Заступник директора з НВР
Владимир
С. Ю.,
Члени
МО
|
2.Виставка
– огляд кращих зошитів та щоденників
учнів початкових класів.
|
Члени
МО
|
|
3.Відвідання
та обговорення відкритого уроку в 1 класі.
|
квітень
|
Вчитель 1 класу
Годованець
Н. М.
|
4.Аналіз
рівня навчальних досягнень учнів за підсумками державної атестації в 4 класі.
|
Вчитель 4 класу
Голінка
В. І.
|
|
5.Підсумки
роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2014-2015 н. р.
*
Складання плану навчальних екскурсій .
|
Голова МО
Голінка В. І.,
Члени
МО
|
Немає коментарів:
Дописати коментар