Батьківська вітальня

З ТУРБОТОЮ ПРО ДИТИНУ

Портфоліо дитини - зручна форма пізнання її внутрішнього світу, її ідей, навиків, ставлення до себе, друзів, батьків, навколишнього світу. У малюнках, невеличких сюжетах, розповідях часто можна розгледіти справжні таланти, які й потрібно розвивати. Я створила своє бачення портфоліо дитини. Сподіваюсь, діти залюбки процюватимуть з ним, а ми - батьки й вчителі - відкриємо потенціал дітей, знайдемо саме ту ,,іскорку", яка знадобиться їм у житті.





















10   ,,золотих" правил виховання щасливих дітей

 1.     Стимулюйте інтелект дитини.
 Створивши сприятливі умови, можна підвищити розумовий розвиток дитини . Тому - не  гайте часу. Пізніше це зробити набагато важче. 
 2. Формуйте самоповагу.
 Висока самооцінка додає сміливості братися за нове, ризикувати і навіть зазнавши невдачі, все-таки перемагати. Необхідно розвивати в дитини такі здібності, прищеплювати такі навички, котрі б вирізняли її з-поміж інших, викликали б повагу ровесників і дорослих. Діти мають знати , що успіх, майбутній добробут залежить від них самих.
 3. Навчіть дитину спілкуватися.
 Є шість умов, за яких у дитини виробляються корисні навички:
 • щира любов до батьків дає відчуття захищеності;
 • приязне ставлення до навколишніх, не лише до близьких і рідних;
 • зовнішня привабливість: одяг, манери;
 • можливість спостерігати правильне соціальне спілкування: поведінка батьків, вчителів, ровесників.
 • Висока самооцінка, а звідси – впевненість у собі;
 • Мати хоча б середній запас слів, вміти підтримувати розмову.
 4. Пильнуйте, щоб дитина не стала "залежною" від комп’ютера чи телевізора.
 Телевізор, комп’ютер, як злі чаклуни, здатні красти в дитини години, дні й роки . Надмірне сидіння перед телевізором чи комп’ютером гальмує в дітей розвиток мовлення. Діти стають нервовими, миттєво реагують дією, не намагаючись осмислити та обговорити події. Потрібно залучити дітей до занять спортом, музикою, читанням, корисною роботою, тощо.
 5. Виховуйте відповідальність і порядність.
 Не лише повсякчас пояснюйте, що таке добре, а що – погано, а й закріплюйте гарні звички, карайте за негідні вчинки, тільки не різкою. За приклад дитині має слугувати гідна поведінка батьків, а пізніше ровесників.
 6. Навчіть дитину шанувати сім’ю.
Щоб виростити ніжних і люблячих дітей, оточіть їх піклуванням, ласкою з перших днів життя . Діти мають бачити все тільки добре та розуміти "хочу"і "треба".
 Любов і повага між членами родини краще за будь-яку лекцію дадуть зрозуміти дитині, що сімейне життя – це,насамперед, рівноправність у стосунках, відповідальність перед коханою людиною, бажання зробити для неї добро, виявляти ніжність та взаємну повагу.
 7. У кожної дитини має бути гарний друг.
 Друзі, яких виберуть собі ваші діти, впливатимуть на їхні орієнтири й поведінку. Батьки спрямовують і зміцнюють цю дружбу та дбають про якнайширше коло знайомств із ровесниками з благополучних сімей.
 8. Будьте вимогливими.
 Діти з високою самооцінкою, почуттям власної гідності, вмінням робити щось краще за інших виховуються, як правило, у сім’ях, де до них ставлять високі вимоги:дотримуватися порядку у домі, організовувати своє дозвілля, гідно поводитися.
 Не будьте тиранами . Запам’ятайте, що відповідальними, розумними й слухняними діти стають не одразу. На це треба витратити роки.
 9. Привчайте дитину до праці.
 Певною мірою ви можете запрограмувати життєвий успіх своїх дітей. Подбайте, щоб вони без примусу набули трудових навичок, заповніть їх життя цікавими і корисними справами, що вимагають певних зусиль на шляху до успіху . Нехай вчаться долати труднощі.
 10. Не робіть за дітей те, що вони можуть зробити самі.
Нехай все перепробують, вчаться на власних помилках. Беруть участь у сімейних нарадах. Нехай якнайраніше привчаються робити щось для інших, особливо те, що в них добре виходить.







БАТЬКАМ І ВЧИТЕЛЯМ НА ДОПОМОГУ

АНКЕТУВАННЯ ДЛЯ УЧНВ

Анкета для учнів 1

Вдома я:
завжди
часто
іноді
ніколи
Прибираю своє ліжко




Прибираю свою кімнату




Мию посуд




Ходжу в магазин




Перу дрібні речі




Допомагаю в прибиранні будинку




Доглядаю за молодшими




Умію дещо готувати




Допомагаю батькам на їх прохання у всіх справах







Анкета 2

1.Чи із задоволенням ти виконуєш домашню роботу?_______________
2.Що тобі подобається найбільше із домашніх справ? ______________
3.Що тобі не подобається робити по дому? ______________________
4.Чи хвалять тебе за виконану роботу?___________________________
5.Як ти думаєш, домашні справи-це важка робота? _________________
               
Анкета 3
,,Чи культурна я людина?’’
Пристойно чи ні:

1.Голосно кричати __________
2.Битися __________
3.Перебивати в розмові іншу людину _________ 
4.Списувати з чужого зошита __________                               
5.Ставити недоречні запитання _________                          
6.Свистіти ___________                
7.Сваритися ___________
8.Бути скупим __________
9.Пліткувати ___________
10.Ябедничати __________         
11.Брехати ____________    
12.Нав’язуватися в друзі _________               
13.Мовчати, якщо хтось вчинив погано _________
14.Заздрити комусь ___________                     
15.Скаржитися на когось__________ 
16.Байдуже ставитись до чужої біди ___________                    
17.Не звертати уваги, якщо когось кривдять __________











Про батьківький комітет.
Батьківські збори для 1 класу.
Батьківський комітет класу приймається на засіданні батьківського комітету школи або на засіданні ради школи.
Батьківський комітет класу зобов'язаний:
 *допомагати класному керівникові в налагодженні контакту з колективом батьків;
 *залучати батьків до спільної діяльності з дітьми;
 *впливати на формування культури батьківського спілкування;
* за необхідності бути посередником між родиною, школою, громадськими організаціями;
 *стимулювати ініціативність і відповідальність у вихованні підростаючого покоління;
 *висувати пропозиції щодо поліпшення освітньо-виховного процесу в школі;
 *дотримуватися етичних норм у спілкуванні з педагогами, учнями та батьками школярів.
Батьківський комітет має право:
 *брати активну участь в організації освітньо - виховного процесу класу; допомагати класному керівникові та школі в придбанні підручників і посібників
 *разом із класним керівником відвідувати учнів удома;
 *бути присутнім на уроках і позакласних заходах;
 *висловлювати свій погляд на проведення класних заходів;
 *разом із класним керівником впливати на безвідповідальних батьків;
 *проводити бесіди з проблемними учнями;
 *підтримувати тісний контакт із правоохоронними органами та громадськими організаціями з метою захисту прав та інтересів дитини і родини, за необхідності залучати фахівців різних галузей для розв'язання проблем сімейного виховання.
 Чітка та злагоджена робота батьківського комітету класу приносить неабияку користь. Школярі завжди раді тому, що їхні батьки присутні на уроках і позакласних заходах, спільних святах і походах, пишаються участю батьків у житті класу. Слід відзначити, що активна участь в класному житті батьківського комітету та батьків стимулює працездатність також і класного керівника.
 Багато шкіл мають традицію проведення своєрідних творчих звітів про спільну діяльність батьківського комітету й класного колективу. Такі зустрічі проводяться наприкінці навчального року і є своєрідним підбиттям підсумків річної роботи. За формою звіти можуть відрізнятися: фільм про життя класу, КВК, фестиваль тощо. Головне — батьки та діти разом, дорослі наочно переконуються в досягненнях дітей за рік і радіють успіхам один одного.

БАТЬКІВСЬКІ  ЗБОРИ  1
ТЕМА:  ЗМСТ І ОРГАНІЗАЦІЯ  НАВЧАЛЬНО – ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ У 1 КЛАСІ. 
УСПІШНА АДАПТАЦІЯ ПЕРШОКЛАСНИКІВ  ДО ШКОЛИ ЯК УМОВА ГАРМОНІЙНОГО РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ. РЕЖИМ ПЕРШОКЛАСНИКА.
Мета: роз’яснити батькам, що фізичний розвиток ди­тини є своєрідною базою для психічного розвитку, а той, у свою чергу, є основою для соціально­го та духовного розвитку дитини; сформувати і у батьків правильне ставлення до виховання дітей у цьому напрямку та виховувати почуття відповідальності за кожний свій крок на землі, надати бать­кам рекомендації щодо формування у дітей здорового способу життя.
Хід зборів
Школа — духовна колиска народу.
                                                                            В.О. Сухомлинський
1. Знайомство.
Шановні батьки! Я вітаю вас з початком навчального року.
Діти йдуть до школи з великим бажанням вчитися та розвиватися. Головне, щоб це бажання не згасло, щоб воно підігрівалося жадобою до знань, бажанням пізнати щось нове, незнайоме.
Василь Сухомлинський казав: “У вихованнi все головне: i урок, i розвиток рiзнобiчних iнтересiв дiтей поза уроком, i взаємовiдносини вихованцiв у колективi.”
Тому зараз ми з вами познайомимося. Адже і вашим дітям потрібно знати один одного, щоб комфортно себе почувати в колективі. Для цього ми проведемо таку гру як “Мікрофон”. У символічний іграшковий мікрофон кожний представиться і скаже, що він хоче побажати своїй дитині у цьому класі.
2. Гра “Мікрофон”.
“Мене звати ... Я хочу побажати своїй дитинi, яка йде у 1 клас ...“. (Кожна мама чи батько, які присутні, висловлюють свої думки в мікрофон”.
Підсумок: багато хороших думок пролунало сьогодні. І головне, що ви всі хочете бачити своїх дітей здоровими, інтелектуальними, вихованими.
Проблемне питання: На вашу думку, хто має бути у центрі нашої уваги? (Відповідь: дитина)
3. “Мозковий штурм”.
І у батьків, і у вчителів в центрі уваги дитина. (На дошку в центрі  прикріплюю листок, на якому написано: дитина.) З однієї сторони дитина зростає у сімї і у неї є батьки. (На дошку  прикріплю листок, на якому написано: батьки.)
 Чи можна вирішити всі завдання окремо? Отже, мета щодо виховання дітей і у батьків, і у вчителя однакова. Щоб виховати дитину такою, як ми хочемо, потрібно організувати творчу співпрацю вчителів, учнів, батьків у навчально-виховному процесі.
4. Інтерактивна вправа “Готовнiсть дитини до школи”.
З початком навчання у життi дитини вiдбувається дуже багато змiн. Це новi умови життя та дiяльностi, новi контакти, новi стосунки, новi обов’язки. Змiнюється соцiальна позицiя: був просто дитиною, тепер став школярем; соцiальний iнститут навчання i виховання: не садочок, а школа, де навчальна дiяльнiсть стає провiдною. Усе пiдпорядковується навчанню, школi.
Початок навчання у загальноосвітній школі супроводжується суттєвими змінами у системній діяльності дитини на психоемоційному, регуляторному, вегетативному рівнях.
Пристосування (адаптацiя) дитини до школи вiдбувається не одразу. Це досить тривалий процес, пов’язаний зi значним напруженням усiх систем органiзму. Лише через 5 - 6 тижнiв поступово пiдвищуються та стають бiльш стiйкими показники працездатностi, у дитини спадають напруження та тривожнiсть.
Кожен першокласник має свій індивідуальний бар’єр психологічної адаптації до зовнішніх впливів, що виявляються у прагненні досягти рівноваги між психологічними і соціальними потребами. Залежно вiд стану здоров’я, сiмейної ситуацiї, відвiдування чи не вiдвiдування дитячого садочка, раціональної організації занять і режиму дня адаптацiя до школи має рiзний перебiг.
Легше проходить перiод пристосування до школи i краще справляються з розумовими та фiзичними навантаженнями здоровi дiти. Та сьогоднi лише 20—25 % дiтей iдуть до школи здоровими. Решта мають рiзноманiтнi порушення та вiдхилення у станi здоров’я.
Що ж вiдбувається в органiзмi дитини в першi днi навчання?
• Нестiйка працездатнiсть;
• дуже високий рiвень напруження серцево-судинної системи;
• низькi показники координацiї рiзних систем органiзму мiж собою;
• змiни функцiонального стану центральної нервової системи;
• рiзке зниження навчальної активностi;
• зниження працездатностi;
• до кiнця першої чвертi маса тiла зменшується у 60 % дiтей;
• скарги на втому, головний бiль, сонливiсть, погiршення апетиту, поганий сон;
• розгальмованiсть рухова або в’ялiсть, втома;
• розлади шлунково-кишкового тракту;
• пiдвищення артерiального тиску.
За результатами дiагностики на кiнець жовтня мiсяця 88% дiтей 1 класу мають високий рiвень адаптацiї, 12 % — середнiй рiвень адаптацiї.
5. Робота в групах.
Завдання:
Напишіть на листках 2 поради, для інших батьків, що потрібно робити, щоб дитина успішно навчалася і почувалася в класі? (Кожна група виконує завдання та представляє. Всі поради вчитель прикріплюються на дошку. Вчитель робить висновок.)
Поради батькам:
• Дбати про здоров’я дитини.
• Допомагати у пiдготовцi до школи.
• Органiзувати робоче мiсце дитини.
• Привчати до охайностi й порядку.
• Привчати до самостiйностi.
•Заохочувати найменшi успiхи дитини у навчаннi й поведiнцi, використовуючи для цього слова-схвалення.
• Радiйте вашiй дитинi!
• Розмовляйте з дитиною спокiйним голосом.
• Будьте терплячими.
• Щодня читайте дитинi.
Висновок:
Психологічна підтримка дитини батьками – одна з основних і важливих умов позитивного адаптаційного періоду.
6. Повiдомлення вчителя “Режим дня першокласника”.
Розглянемо робочий день першокласника.
Пiдйом. Школяр має вставати о 7 годинi ранку. Наступнi 50 хвилин витрачаються на ранкову гiмнастику, воднi процедури, снiданок. Зарядка тонiзує нервову систему, полiпшує роботу серця, легень, сприяє гарнiй поставi. Снiданок дитинi потрiбен легкий, оскiльки попереду об 10 годинi 30 хвилин її чекає другий гарячий снiданок у школi.
Дорога до школи. Батьки повиннi показати дитинi найбезпечнiший шлях до школи, постiйно нагадувати про дотримання правил вуличного руху.
Для першокласникiв важливий денний сон протягом години.
Для вiдновлення зниженої на кiнець першої половини дня працездатностi доцiльний активний вiдпочинок. Молодшим школярам рекомендують перебувати на свiжому повiтрi не менше трьох годин в день. Це необхідно для того, щоб дитина росла здоровою.
Перед сном дитина має скласти в ранець все, що необхiдно для занять, пiдготувати одяг, взуття до наступного дня.
Сон. Першокласника рекомендують вкладати спати не пiзнiше 21.00. Щоб забезпечити достатньо глибокий сон, необхідно привчити дитину лягати i вставати завжди в один i той самий час; практикувати перед сном 20 - 30 хвилиннi прогулянки на свiжому повiтрi, спати при вiдчиненiй кватирцi.
Висновок:
Здоровя – не тільки відсутність хвороб або фізичних вад, а стан повного фізичного, духовного, соціального благополуччя. В житті має все бути в гармонії. Намагайтесь будувати своє життя і своїх дітей в гармонійному поєднанні всіх складових здоров’я. Адже, кожна людина – це неповторний світ, який потрібно берегти та плекати.
7. Заповнення анкети.
Пропоную, перевірити свою роль у вихованні дитини, заповнивши анкети.
Анкета № 1
“Так” – 10 балів, “ні” – 0 балів, “не знаю” – 5 балів.
№ п/п
Питання

Бали
1.
Часом син, або дочка поводиться так, що залишається тільки руками розводити або звернутися по допомогу до друзів.

2.
Іноді ви довіряєте дитині таємницю, яку нікому іншому не розповіли б.

3.
Вам доводиться просити в дитини вибачення за свою поведінку.

4.
Ви зауважуєте, що характером маля пішло не у вас. І радієте з цього.

5.
Коли іграшок (нехай навіть старих) повний будинок, купувати нові немає рації. Навіть якщо є зайві гроші.

6.
Ваш малюк – ваш ідеал. Саме про такого ви мріяли все життя.

7.
Іноді вам здається, що дитина учить вас по-новому мислити та оцінювати життя.


Анкета № 2
“Так” – 0 балів, “ні” – 10 балів, “не знаю” – 5 балів.
№ п/п
Питання

Бали
1.
Віддеяких дитячих витівок ви вибухаєте. Хоча потім і шкодуєте про це.

2.
Інтуїція і досвід – кращі порадники у вихованні дітей.

3.
Ви ображаєтеся, якщо хтось негарно висловлюється про вашу дитину.

4.
Ваші таємниці – це святе. А от у дитини не повинно бути ніяких секретів від батьків.

5.
Неприємності або невдачі нащадка боляче ранять вашу душу і самолюбство.

6.
До певного віку кращий засіб виховання – ремінь.

7.
Дитина завдає вам більше турбот, ніж радості.

8.
Ваша квартира – арена вічної лайки, а супротивники в ній – дорослі і діти.

Результати анкети
100 – 150 балів. Загалом Ви здатні іноді розуміти дитину. І навіть можете іноді пристати на її позицію. Якщо на питання анкети Ви відповідали чесно і теорія не розходиться з практикою, вас можна визнати взірцем, гідним наслідування.
50 – 99 балів.
Ви на правильному шляху. Тимчасові труднощі або конфлікти з дитиною можна розвязати, почавши із себе. Тільки не намагайтеся виправдатися нестачею часу або нестерпним характером нащадка. Вплив на нього і контроль над ситуацією у Вас є. Цим потрібно терміново скористатися. І не бійтеся втратити себе. Розуміти не завжди означає приймати. Але без цього розуміння ситуацію не виправити.
0 – 49 балів.
Співчуваємо Вам. Але ще більше Вашій дитині. Адже поруч з нею немає доброго старшого друга, якого вона потребує. І майте на увазі, дитина може знайти його на стороні. Поки улюблене, але зовсім незрозуміле чадо не відвернолося від Вас остаточно, терміново шукайте підхід. З іншого боку, можливо, потрібна допомога психолога або ... самої дитини. Повірте, немає нічого соромного у визнанні власної неправоти. Адже малюк Вам потім щиро скаже дякую.
8. Підсумок зборів.
Рефлексія
Закінчити  батьківські збори мені хотілося словами з аксіоми гуманної педагогіки  Ш. А. Амонашвілі.
“Уявіть Землю, яка летить в Космосі, і скажіть їй ласкаві слова; пошліть добрі думки своїм дітям; закриємо очі – і пошлемо вітання свої батькам; побажайте успіху вчителю, який стоїть перед вами. Хто прекрасно і широко мислить – той ростить свій дух.
Якщо дитина вам що-небудь принесе – обовязково похваліть зроблене і вона зробить ще. Складіть книгу, із сторінок які принесе вам дитина, скажіть, що ви дали друзям її почитати – створіть для кожного уявне штучне середовище.
Дитина повинна бути впевнена, що вона всім потрібна і цікава.”




БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ № 2
ТЕМА: ПРОБЛЕМА АДАПТАЦІЇ ПЕРШОКЛАСНИКІВ У ШКОЛІ. ЗАОХОЧЕННЯ ТА ПОКАРАННЯ  В РОДИНІ. ПІДСУМКИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ ЗА СЕМЕСТР.
Форма проведення: «круглий стіл».
Завдання зборів:
1. Познайомити батьківський колектив із можливими проблемами адаптації дітей у перший рік навчання.
2. Розробити рекомендації для створення системи комфортних взаємин із першокласником ,,Чому і як потрібно заохочувати дітей до навчання?”, ,,Яке покарання принесе користь дитині?”
3.Підвести підсумки навчально-виховної роботи за 1 семестр.
Питання для обговорення:
Фізіологічні труднощі адаптації першокласників у школі.
Психологічні труднощі адаптації першокласників у школі.
Система взаємин дітей у класі.
Хід зборів
I. Обговорення першого шкільного дня дитини.
Батьки діляться враженнями один з одним і вчителями: з яким настроєм дитина прийшла додому, як її поздоровляли члени родини, які подарунки вона одержала.
II. Батьківський практикум-гра «Кошик почуттів».
Шановні батьки! У мене в руках кошик, на дні якого знаходяться найрізноманітніші почуття, позитивні й негативні, котрі може відчути людина. Після того як ваша дитина переступила шкільний поріг, у вашій душі, у вашому серці міцно оселились почуття й емоції, що заповнили все ваше існування. Опустіть руку в кошик і візьміть «почуття», що найбільше переповняє вас уже тривалий період часу, назвіть його.
Таке завдання дозволяє акцентувати увагу на важливості події, виявити проблеми та труднощі, що виникають у родинах, та обговорити ці проблеми в ході розгляду теми зборів.
Фізіологічні умови адаптації дитини до школи.
1.Обговорення питання
Зміна режиму дня дитини в порівнянні з дитячим садком. Необхідність чергування ігор з навчальною діяльністю дитини. Спостереження батьків за правильною позою під час виконання домашніх занять (попередження короткозорості, викривлення хребта). Організація правильного харчування дитини. Турбота батьків про загартовування дитини, максимальний розвиток рухової активності (створення вдома спортивного куточка). Виховання в дітях самостійності та відповідальності як головних якостей збереження власного здоров'я.
2.Психологічні труднощі адаптації дитини до школи
Важливі умови психологічної комфортності в житті першокласника:
-створення сприятливої психологічної атмосфери для дитини з боку всіх членів родини;
-роль самооцінки дитини в адаптації до школи (чим нижче самооцінка, тим більше труднощів у дитини у школі);
-формування інтересу до школи, прожитого шкільного дня;
-обов'язкове знайомство з дітьми її класу та можливість їхнього спілкування після школи;
-неприпустимість фізичних заходів впливу, залякування, критики на адресу дитини, особливо у присутності третіх осіб (бабусь, дідусів, однолітків);
-виключення таких засобів покарання, як позбавлення задоволень, фізичні та психічні покарання;
-урахування темпераменту в період адаптації до шкільного навчання;
-надання дитині самостійності в навчальній роботі й організація контролю її навчальної діяльності;
-не тільки заохочення дитини за навчальні успіхи, а й моральне стимулювання її досягнень;
-розвиток самоконтролю та самооцінки, самодостатності дитини.
Взаємини однокласників
Відомий педагог і психолог Симон Соловейчик, ім'я якого значуще для цілого покоління учнів, батьків і вчителів, опублікував правила, що можуть допомогти батькам підготувати дитину до спілкування з однокласниками у школі. Батькам необхідно пояснити ці правила дитині та з їх допомогою готувати дитину до дорослого життя.
*Не віднімай чужого, але і своє не віддавай.
*Попрохали - дай, намагаються відняти - намагайся захиститись.
*Не бийся без причини.
*Кличуть грати - іди, не кличуть - спитай дозволу грати разом, це не соромно.
*Грай чесно, не підводь своїх товаришів.
*Не дражни нікого, не канюч, не випрошуй нічого. Два рази ні в кого нічого не проси.
*Через оцінки не плач, будь гордим. З учителем через оцінки не сперечайся і на вчителя за оцінки не ображайся. Намагайся все робити вчасно і думай про добрі результати, вони обов'язково в тебе будуть.
*Не наговорюй ні на кого.
*Намагайся бути акуратним.
*Частіше кажи: давай дружити, давай грати, давай разом підемо додому.
*Пам'ятай: ти не краще за всіх, ти не гірше всіх! Ти - неповторний для самого себе, батьків, учителів, друзів!



БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ № 3
ТЕМА: ТЕЛЕВІЗОР У ЖИТТІ РОДИНИ ТА ПЕРШОКЛАСНИКА.
ТРУДОВЕ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ У СІМЇ.
Завдання зборів:
1. Визначити разом з батьками достоїнства й недоліки наявності телевізора в житті дитини. Визначити найменування та кількість передач для перегляду дітьми.
2. Визначити обсяг посильної праці для своїх дітей, який принесе користь і досвід дитині.
Питання для обговорення:
1.Роль телебачення в житті дитини.
2.Вплив телепередач на формування характеру та пізнавальної сфери дитини.
3.Запитання для дискусії:
4.Чи вважаєте ви, що телевізор повинен бути в числі головних предметів побуту?
5.Які телепередачі, на ваш погляд, формують особистість дитини?
6.Як, на ваш погляд, необхідно організувати перегляд телевізора дитиною?
Хід зборів.
I. Вступне слово вчителя. Телевізор у житті дитини - це добре чи погано? Скільки часу і які передачі повинні дивитись діти? Чи треба виключати телевізор, якщо ми вважаємо, що передача дитині буде нецікава? Ці й інші запитання сьогодні вимагають відповіді.
Трохи статистики:
*Дві третини наших дітей у віці від 6 до 12-ти років дивляться телевізор щодня.
*Час щоденного перегляду телепередач дитиною складає в середньому більше двох годин.
*50 % дітей дивляться телепередачі поспіль, без усякого вибору та виключень.
*25 % дітей у віці від 6 до 10-ти років дивляться ті самі телепередачі від 5 до 40 разів поспіль.
*38 % дітей у віці від 6 до 12-ти років при визначенні рейтингу використання вільного часу на перше місце поставили телевізор, виключивши при цьому заняття спортом, прогулянки на свіжому повітрі та спілкування з родиною.
Але, можливо, ви подумаєте, що ця статистика не стосується наших дітей? Дарма. Ось результати опитування у класі, проведеного приблизно за такими запитаннями:
Скільки разів на тиждень ти дивишся телевізор?
Ти дивишся телевізор один чи зі своєю родиною?
Ти любиш дивитись усе поспіль чи віддаєш перевагу якійсь окремій передачі?
II. Обговорення результатів аналізу відповідей дітей на запропоновані запитання.
III. Дискусія
*Що ж робити і чи потрібно щось робити? Можливо, варто заборонити перегляд телепередач чи обмежити дитини визначеними програмами?
*Що дає дитині телевізор? Є чи в перегляді телепередач, особливо для першокласників, щось позитивне?
*Проводяться обговорення проблеми й обмін думками.
               Думки учнів 10-літнього віку про перегляд телепередач.
Перегляд телевізора дає можливість:
*розслабитися, забути щоденні проблеми, відійти від страхів і переживань;
*знаходити відповіді на запитання, на які не відповідають дорослі через зайнятість;
*зрозуміти за допомогою телевізора, що таке «добре» і що таке «погано»;
*дізнаватись про різні явища в різних галузях знань;
*розвивати уяву, фантазію, емоційну сферу.
Коментар учителя, обговорення.
До даних батьківських зборів готую виставку малюнків дітей «Я дивлюсь телевізор».
IV. Рекомендації батькам:
1) Разом із дітьми визначати телепередачі для перегляду дорослими та дітьми на наступний тиждень.
2) Обговорювати улюблені телепередачі дорослих і дітей після перегляду.
3) Вислуховувати думки дітей із приводу дорослих передач і висловлювати свої думки з приводу дитячих.
4) Телевізор не повинен бути значущою частиною в житті батьків, тоді це стане позитивним прикладом для дитини.
5) Необхідно зрозуміти, що дитина, яка щодня дивиться сцени насильства, убивств, звикає до них і навіть може відчувати від таких епізодів задоволення. Необхідно виключити їх із перегляду малятами.
6)Визначити разом доручення в родині для дитини, керувати процесом його виконання дитиною, давати настанови і т. д.
V. Домашнє завдання батькам: визначте для себе відповіді на такі запитання.
1.Скільки часу проводить ваша дитина біля телевізора?
2.Чи ставить запитання після перегляду передач, чи хоче обговорити з вами передачу?
3.Яким передачам віддає перевагу?
4.В якій передачі хотіла би сама взяти участь?
5.Як зробити, щоб діти не чули від батьків: «Знову уроки ввечері робиш?», «Чим ти займався, знову біля телевізора сидів?» і т. д
                                               Батькам на замітку:
Необхідно пам'ятати про те, що вплив телебачення на психіку дітей різко відрізняється від подібного впливу на дорослих. Наприклад, першокласники, за результатами досліджень, не можуть чітко визначити, де правда, а де неправда. Вони сліпо довіряють усьому тому, що відбувається на екрані. Ними легко керувати, маніпулювати їхніми емоціями та почуттями Лише з 11-ти років діти починають усвідомлено сприймати те, що пропонує телебачення.


БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ № 4.
ТЕМА: ЕМОЦІЇ ПОЗИТИВНІ ТА НЕГАТИВНІ.
,,ВСЕ ГАРНЕ НАРОДЖУЄТЬСЯ В СІМЇ”…
Форма проведення: сімейна рада.
Завдання зборів:
1. Ознайомитися із самооцінкою учнів класу. Визначити причини переваги негативних чи позитивних емоцій в учнів.
2. Визначити формування у дітей навичок ввічливого спілкування, стиль спілкування у родинах.
Хід зборів.
I.Вступне слово вчителя.
Шановні батьки! У нас сьогодні батьківські збори, які ми проводимо у формі сімейної ради. Сімейна рада збирається тоді, коли справа не терпить зволікань і вимагає всебічного аналізу. Перш ніж ми перейдемо до ради за оголошеною проблемою, послухайте, будь ласка, магнітофонний запис відповідей дітей на запитання: який я? (Наприклад, я - добрий, красивий, розумний і т. д.).
Після прослуховування запису батьки повинні відповісти на запитання про мотиви вибору дитиною прикметників, що позначають позитивні та негативні якості. Відбувається обмін думками.
Сьогодні ми поговоримо про людські емоції. Мені хотілося звернути вашу увагу на ті емоції, що стимулюють розвиток неврозів, руйнують здоров'я дитини. Це емоції руйнування - гнів, злість, агресія та емоції страждання - біль, страх, образа. Спостерігаючи за дітьми, доводиться констатувати, що емоції страждання, руйнування їм ближче, ніж емоції радості й добра.
II. Батьківський тренінг.
Наведіть приклади ситуацій із вашого життя, з життя родини або ситуацій,що спостерігаються, пов'язані з негативними та позитивними емоціями.
Питання:
Чи можете ви сказати, що у відповідях дітей на магнітофонній стрічці ви почули відзвуки негативних емоцій? (На думку психологів, позитивні емоції з'являються в людини тоді, коли її люблять, розуміють, визнають, приймають, а негативні - при незадоволенні потреб.) Як формувати позитивні емоції? Із чого починати?
Перед вами лежать аркушики паперу. Запишіть на них висловлювання, заборонені у спілкуванні з дитиною у вашій родині, а також висловлювання, що рекомендуються й бажані.
Висновок. При спілкуванні з дітьми не слід уживати такі, наприклад, висловлювання:
Я тисячу разів казав тобі, що...
Скільки разів треба повторювати...
Про що ти тільки думаєш...
Невже тобі важко запам'ятати, що...
Ти стаєш...
Ти такий же, як...
При спілкуванні з дітьми бажане вживання таких висловлювань:
Ти в мене найрозумніший (красивий і т. д.).
Як добре, що в мене є ти.
Ти в мене молодець.
Я тебе дуже люблю.
Як ти добре це зробив, навчи й мене.
Дякую тобі, я тобі дуже вдячна.
Якби не ти, я б ніколи з цим не справився.
III. Рекомендації батькам:
1) Приймайте свою дитину такою, якою вона є.
2) Активно слухайте її переживання, думки.
3) Якнайчастіше спілкуйтеся з нею, займайтеся, читайте, грайте, пишіть один одному листи та записки.
4) Не втручайтесь у її заняття, що їй по плечу.
5) Допомагайте, коли просить.
6) Підтримуйте та відзначайте її успіхи.
7) Розповідайте про свої проблеми, діліться своїми почуттями.
8) Вирішуйте конфлікти мирно.
9) Використовуйте у спілкуванні фрази, що викликають позитивні емоції
10) Обіймайте та цілуйте один одного не менше чотирьох разів на день.
IV. Домашнє завдання батькам: напишіть листа своїй дитині, який їй варто розкрити у випускному класі школи.
Анкета для батьків
1. Чи стимулюєте ви прояв позитивних емоцій у своєї дитини? Як ви це робите?
2. Чи виявляє ваша дитина негативні емоції? Чому, на ваш погляд, вони виникають?
3. Як ви розвиваєте позитивні емоції своєї дитини? Наведіть приклади.





ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКИ – ВАЖЛИВА СКЛАДОВА ЗДОРОВЯ УЧНЯ
Приймаючи дитину до школи,  потрібно враховувати, що маємо справу з дитячим організмом, який росте, розвивається.    Для нормального розвитку дитині молодшого шкільного віку потрібно багато рухатися (ходити, бігати). Як стверджує народна мудрість, «рух – це життя і здоров’я". Норма природної потреби в русі у дітей цього віку становить приблизно 1,5 – 2 години на добу.
Проте зі вступом до школи рухова активність дитини зменшується. Руховий режим з відносно довільного змінюється на обумовлений строгими правилами поведінки.
Більшу частину доби дитина перебуває у статичному  положенні, тобто сидить: у школі під час уроків; удома, коли виконує домашні завдання, читає, переглядає телепередачі або грається у комп’ютерні ігри. При цьому дитина несе велике фізичне навантаження. Статичне навантаження вступає у протиріччя з фізичним розвитком дитини. Як наслідок – розвиток перевтоми. У дитини знижується працездатність, проявляються негативні емоції, погіршується самопочуття. Дитина скаржиться на головний біль. Дехто з дітей починає порушувати правила поведінки на уроці.
Тому при виявленні в дітей перших ознак перевтоми необхідно робити перерви, під час яких діти могли  б  виконувати нескладні фізичні вправи.
Такі перерви під час уроку (фізкультхвилинки) сприяють поліпшенню функціонування мозку, відновлюють тонус м’язів, які підтримують правильну поставу, знімають напругу з органів зору і слуху, з утомлених від письма пальців. 
Фізкультхвилинка має стати обов’язковим елементом кожного уроку в початковій школі (крім тих уроків, на яких сам процес навчання передбачає достатню рухливість, наприклад, уроків музики, трудового навчання, ритміки, фізичного виховання)
Завдання  фізкультурних хвилинок  і пауз:
• повернути втомленій дитині працездатність, увагу;
• зняти м'язове і розумове напруження;
• попередити порушення постави;
Виняткове значення фізкультхвилинки мають у роботі з молодшими школярами, особливо з шестирічками. Їм дуже важко висидіти весь урок. Для підвищення загальної працездатності, поліпшення їхнього здоров‘я дуже корисні фізкультхвилинки і паузи. Вони знімають втому, нормалізують увагу й активність, відновлюють сили й робочий настрій, почуття бадьорості й свіжості, підвищують дисциплінованість.
Фізкультхвилинка включає 3-4 вправи, добре знайомі дітям і легкі для виконання. Кожна вправа виконується 3-4 рази в середньому темпі. Тривалість - 2-3 хвилини.
Вправи мають добиратися таким чином, щоб протягом дня цілеспрямовано навантажувалися і розслаблялися різні групи м’язів дітей: плечового пояса, спини, тазостегнових суглобів. Необхідно включати в комплекс вправи для відпочинку очей, дихальні вправи, вправи на координацію рухів.
Щоб процес виконання фізичних вправ був цікавим для дітей, необхідно час від часу змінювати вправи (кожні 2-3 тижні), виконувати їх під музику, включати танцювальні рухи.

Віршовані фізкультхвилинки
1.

Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній.
І до сонця потягніться.
В різні боки нахиліться.
Веретеном покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте.
І за парти тихо сядьте.

2.

Щось не хочеться сидіти.
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз.
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки.
Вище руки підніміть.
А тепер їх відпустіть.
Плигніть, діти, кілька раз.
За роботу, все гаразд.

3.                                                                                    

Раз-два! Потягнулись,
І прогнутись,
Розігнутись.
Ваші м'язи всі проснуться,
Ваші губи посміхнуться
4.
Ой ходили журавлі
То великі, то малі.
Сіли собі на ріллі
Та й співають тра-лі-лі.

5.

Раз! Два! Всі присіли.
Потім вгору підлетіли.
Три! Чотири! Нахилились,
Із струмочка гарно вмились.
П'ять! Шість! Усі веселі.
Летимо на каруселі.
Сім! Вісім! В поїзд сіли
Ніжками затупотіли.
Дев'ять! Десять! Відпочили
І за парти дружно сіли.

6.

Руки в сторону та вгору –
На носочки піднялись.
Підніміть голівку вгору
Й на долоньки подивись
Руки в сторони розводим
Опускаєм плавно вниз 
Присідати ми почнемо,
Добре ноги розімнемо
Раз присіли — руки прямо,
Встали. Знову все так само
Вправу дружко  почали
Нахил вліво — раз, два, три!
Повертаємося  вправо
Все виконуємо гарно
Вліво, вправо повернулись
Ось розминці вже  й кінець
Хто ж старався — молодець!

7.

Хлопчики й дівчатка!
Колони підрівняйте.
Й розминку - веселинку
Зі мною починайте.
Раз — підняти руки вгору,
Два -  нагнутися додолу.
Три, чотири — прямо стати.
Будем знову починати.
Руки в боки, руки так,
Руки вгору, як вітряк.
Вище руки підніміть і голівки потрясіть.
Нахил вліво — раз, два. три
Нахил вправо — раз, два три.
Нахилились, розігнулись.
Навкруг себе повернулись.
Раз присядьте.
Два присядьте.
І за парти тихо сядьте.

8.

Працювали ви старанно,
Лічили, писали охайно.
Стомилися  очки і рученята.
Спочиньте трохи,  мої малята!
Сонце  спить, небо спить ( очі закриті долонями);
Навіть  вітер не шумить. 
Рано-вранці  сонце встало
(відкривають очі й піднімають голови) 
І проміння  всім послало.
(піднімаються на носки, руки підносять угору, розводять у сторони)
9.

Ми писали, ми трудились,
наші руки  вже стомились.  
А щоб гарно написати,
Треба  пальці розім'яти,
Руки тільки раз тряхнемо
І писати знов почнемо,
Відпочивши дружно враз,
Приступив до праці клас.
10.
Трава і низенька-низенька, ( присідають)
Дерева високі – високі, (стають на пальці ніг, руки піднімають вгору)
Вітер дерева колише , гойдає ( нахил тулуба вліво і вправо)
Птахи летять, відлітають ( помахи руками як крилами)
А діти тихенько за парти сідають.
11.

Станем струнко! Руки в боки!
Пострибаєм як сороки,
Як сороки-білобоки.
Стрибну-стрибну!
Скоко - скоко!
А тепер, мов жабенята,
Ще в присядки пострибали.
Ква-ква-ква!
Ще раз: ква-ква! —
Щоб спочила голова

12.
Станьмо, діти, чітко в ряд 
Вирушаємо у сад, 
Руки вгору піднімаєм
Груші, яблука збираєм.
Назбираємо багато,
Щоб узимку ласувати.
Ширше діти, треба стати,
Будем дрова ми рубати.

Раз — підняти руки вгору,
Два змахнули всі додолу
І рубаємо завзято 
Хай тепло приходить в хату
Руки на пояс ставимо усі 
Будем стрибати, мов горобці 
Скік вперед і скік назад
Крильця вниз всі опустили 
І на місці походили.
13.

 Хто ж там, хто вже так втомився
І наліво нахилився?
Треба дружно всім нам встати,
(вийти з-за парт)
Фізкультпаузу почати.
Сонце спить, небо спить,
(очі закриті долонями)
Навіть вітер не шумить.
Рано-вранці сонце встало
(відкрити очі і підняти голови)
І проміння всім послало
(піднятися на носки, руки піднести
вгору, розвести у сторони)

14.
Раз, два - всі пірнають (присісти)
Три чотири - виринають (встати)
П'ять, шість - на воді (помахати руками)
Кріпнуть крильця молоді.
Сім, вісім - що є сили (імітація плавання)
Всі до берега приплили.
Дев'ять, десять - розгорнулись,
Обсушились, потягнулись (потягнутися)
І розбіглись хто куди  (сісти за парти).
15.
Трава - низенька-низенька, (присісти)
Дерева - високі-високі  (потягнутися)
Вітер дерева колише, гойдає, (нахили тулуба)
То вправо, то вліво хитає,
То вперед, то назад, то вниз пригинає.
Птахи летять, відлітають, (помахати руками, як крилами)
А учні тихенько за парти сідають
І (назва предмету) вивчають.
16.

Ось іде до нас весна.
Все навколо ожива:
Підсніжники прокидаються,
(потягнутися)
Проліски посміхаються,
(посміхнутися)
Пташки прилітають,
(махають руками, як крилами)
Діти вибігають,
(біг на місці)
На луках стрибають
трибки)
17.

Ми лісочком йшли,
(ходьба на місці)
Грибочок знайшли,
Нагнулись, підняли,
(нахиляння тулуба вперед)
У кошик поклали
І далі пішли  (ходьба на місці)
Ми лісочком йшли,
Малинку знайшли.
Дотягнулись, зірвали,
(потягування)
У кошик поклали
І далі пішли  (ходьба на місці)
Ми лісочком йшли,
Горішок знайшли,
Потягнулись, дістали, (потягування)
У кошик поклали
І далі пішли   (ходьба на місці)
18.

Із куща ліщини білка 
Нахилила дітям гілку,
(руки вгору із поворотом кистей
нахили вліво, вправо піднятих догори рук)
З'їжте, любі, смакоти,
Щоб скоріше підрости  
(масаж лиця від основи носа до вух)
На тобі, окатий синку,
(масаж очного яблука вказівним пальцем)
Три і два даю в торбинку  
(натискування вказівним
пальцем на очне яблуко)
Їх одразу не гризи,
(повороти голови вліво і вправо)
Спершу скільки всіх скажи,
(піднімання і опускання плечей, руки на поясі)
19.

Ягіл, ягіл, ягілочка,
Ягілова дочка  (прискорена ходьба на півпальцях)
Устала ранесенько,
Вмивалася білесенько, (імітація вмивання)
Голівоньку чесала,
Стьожки надівала, (масаж голови від чола до потилиці)
Квіточки позбирала,
Віночок заплітала (присідання і вставання, руки на поясі)
На вулицю вийшла,
Як зіронька зійшла (перекочування стоп  ніг з пальців на п'яти)
Взялася попід боки,
Показала скоки  (стрибки на місці)
20.

Ми - берізки і кленці.
В нас тоненькі стовбурці  (встати)
Ми в стрункі стаєм рядки,
Виправляєм гілочки  (руки вперед, в сторони)
Ледь зіп'ялись з корінців, (потягування)
Дістаємо промінців.
Ми стискаєм їх вогонь (вправи для кистей рук)
В зелені своїх долонь.
Хилять свіжі вітерці (нахили тулуба)
Вліво-вправо стовбурці.
Ще й верхівки кожен ряд (вправи для шиї)
Нахиля вперед-назад.
21.
Раз, два – дерева  (встати)
Три, чотири - вийшли звірі,
(ходьба на місці)
Пять, шість - пада лист  (нагнутися)
Сім, вісім - птахи в лісі 
(помахи руками, як крилами)
Дев'ять, десять - це сунички
 (підняти руки і голови догори)
Підняли червоні личка.
22.
Підняли руки, потягнулися   
до сонечка дерева  (потягування)
Подув вітер – (нахиляння тулуба
з піднятими догори руками)
гойдаємо руками, 
А поїзд наш поїхав далі –
(колові рухи руками, зігнутими у ліктях)
чух-чух-чух

23.
Виринай-но, рибко, близько,
(колові рухи кистями рук)
Розсипай-но срібні бризки,
 (стиснути руки у кулачки)
Щоб зловив я карася,
 (схопити руками рибку)
Карася, як порося 
(руки широко в сторони).
24.
Ой, гоп, чики, чики 
(встати з-за парт)
В мене нові черевики 
(руками показати на черевики,
нахиляючи тулуб вперед)
Підківками цвьок, цвьок, цвьок!
(притупування)
А ніжками скок, скок, скок! (стрибки)

25.
Прилетіли журавлі
(помахати руками, як крилами)
І великі, і малі  (руки вгору, руки вниз)
Сіли собі на ріллі, (присісти)
Заспівали: "Тра-ра-рі" (встати)
Де журавка ходила –  
(ходьба з високим підніманням стегна)
Там пшениця родила,
Де журавель походив -
Там ячмінь уродив  .
  26.
Сірий зайчик сів і жде, (присідання)
Спритно вушками пряде 
(приклавши кисті до вух, то
розгинають, то згинають їх)
Зимно зайчику стояти
Треба трішки пострибати  (стрибки)
Скік-скік, скік-скік.
Треба трішки пострибати,
Пострибавши, відпочити
Й (назва предмету) учити  (сісти ).
27.

Вийшов в поле боровик
(вийти з-за парт)
Та й узявся в боки,
(взяти в боки)
Бо він бачити не звик  
Обрії широкі (розвести руками)
Покрутився на нозі,
(покрутитися на одній нозі)
Реготом залився,
Танцюристу-конику  
В пояс уклонився (нахиляння вперед)
Довго зайчика ганяв, (біг на місці)
Виспавсь на пісочку,
Коли вечір вже настав -
Викупавсь в струмочку
 (імітація рухів при плаванні

28.                                                                                           
На подвір'ї біля школи
(імітація кидання м'яча)
Петрик м'ячик кинув Олі.
Одне одному кидали,
Діти грались і співали.
Раптом м'ячик швидко зник,
(руки в сторони, імітація зникнення м'яча)
I ніхто знайти не зміг.
29.
 Столярики-молодці
Тешуть столики й стільці.
Пилочками чики-чики,
Молотками туки-туки.
Чик-тук-туки, чик-тук-туки,
В нас до праці здібні руки  (рухи довільні)
30.                                                                                          
Виростем  великими –                                                 
(стрибки на пальцях ніг, руки вгору)                      
Яблук нарвемо                                                                  
(імітація рухів зривання яблук обома руками )  
В кошики великі                                                               
(розвести руки в сторони )                                         
Ми їх складемо
(присісти, імітація складання яблук)
31. 
По чорниці вирушали
Баночки всі прив'язали.
Нахилялись до кущів,
Брали ягоди мерщій.
А хто посуд весь набрав,                                                        
Той додому повертав.
32.                                                                                 

Раз, два - всі присіли, (присісти)
Потім вгору підлетіли  (підстрибнути)
Три, чотири - нахилились,
 (нахиляння тулуба вперед)
Із струмочка гарно вмились     
(імітація умивання)
П'ять, шість - всі веселі
Крутимось на каруселі, (покрутитися)
Сім, вісім - в поїзд сіли,
Ніжками затупотіли  (затупотіти)
Дев'ять, десять - відпочили
І за парти дружно сіли.
33.
Встало вранці ясне сонце, 
(потягування)
Зазирнуло у віконце.
Ми до нього потяглися,
За промінчики взялися.
Будем дружно присідати,
(присідання)
Сонечко розвеселяти.
Встали-сіли, встали-сіли.
Бачите, як звеселили.
Стало сонце танцювати,
(танцювальні рухи)
Нас до танцю закликати:
Нумо разом, нумо всі
Потанцюєм по росі.

34.
Раз! Два! Три! Чотири! П'ять!
(встати і вийти з-за парт)
Час прийшов нам спочивать.
Тож піднімем руки вгору, (потягування)
Ніби глянемо на зорі.
А тепер всі руки в боки, (стрибки)
Як зайчата, - скоки-скоки!
Десять, дев'ять, вісім, сім!
Час за парти нам усім.
35.
Сірі гуси прилетіли,
(помахи руками, як крилами)
На галяві тихо сіли (присісти)
Посиділи, посиділи,
Потім встали,  побігали,  
пострибали, ( відповідні рухи)
Пір'ячко зронили
І далі полетіли  (рухи руками, як крилами)
36.

Станем струнко! Руки в боки!
Пострибаєм, як сороки, стрибки
Як сороки-білобоки,
Стрибу-стрибу, скоки-скоки!
(стрибки)
Пані горді і неквапні,
 (ходьба на місці)
По болоту ходять чаплі,
А над ними комарі
Політали угорі
 (помахи руками, як крилами)
Жабенята пострибали: (стрибки)
Ква-ква-ква, ква-ква-ква! -
Щоб спочила голова.
37.

Довгоносий чорногуз
У болотечку загруз  (присісти)
Будем його рятувати,
За хвостика витягати –
(імітація витягання чорногуза)
Щоб не плакав чорногуз,
Що в болотечку загруз.
Раз, два, три, чотири, п'ять,
(стрибки)
Будем ніжки обмивать 
(імітація обмивання ніжок)
Хай летить собі на волю
(помахи руками, як крилами)
І шукає кращу долю.
Ми йому допомагали (ходьба на місці)
І в той час відпочивали.
А тепер нам час сідати,
Будем далі працювати. 
38.

Сірий котик міцно спав,
(імітація дії)
Навіть пісню не співав.
Та, нарешті, пробудився
(вправи для шиї)
І довкола обдивився.
Став смачненько потягатись
(потягування)
І чистенько умиватись 
(масаж дрібних м'язів обличчя)
Порозчісував він вуса
Довгі-довгі, русі-русі.
Зуби й кігті нагострив
(вправи для кистей рук)
Й до комірчини побрів 
(ходьба на місці)
Буде мишку полювати
І добро оберігати.
Ми, як котик, відпочили,
Щоб зміцніли наші сили.
39.                                                                            
Хмарка сонечко закрила,
(закрити обличчя руками)
Слізки срібнії зронила.
Ми ті слізки пошукаєм, (присідання)
У травичці позбираєм.
Пострибаєм, як зайчата,
(стрибки)
Політаєм, як пташата,
 (помахи руками, як крилами)
Потанцюємо ще трішки,
(танцювальні рухи)
Щоб спочили ручки, ніжки.
Всі веселі? От чудово!
А тепер до праці знову.








Немає коментарів:

Дописати коментар